Що таке Болонський процес Як виявилось, це питання не таке і просте, як здається на перший погляд. Незважаючи на те, що існує більш-менш офіційне визначення: "Болонський процес (БП) - це процес європейських реформ, що спрямований на створення спільної Зони європейської вищої освіти (також у документах зустрічається аналогічне поняття: європейський простір вищої освіти) до 2010 року." Але воно фактично нічого не визначає. До того ж він не є чітко структурованим і проводиться 45 країнами, у співпраці з чисельними міжнародними організаціями, включаючи і Раду Європи.
Одним з основних завдань БП є реорганізація освітніх систем Європейських країн таким чином, щоб учасникам освітнього процесу було легко переїжджати з однієї країну у іншу з метою подальшого навчання чи працевлаштування. Інші важливі цілі: підвищення конкурентоспроможності європейської системи науки і вищої освіти у світовому вимірі і підвищення ролі цієї системи у суспільних перетвореннях. В принципі, досить благородні, хоч звісно і амбіційні цілі
Юридично БП заснований на міжурядовій угоді. Міністрами, відповідальними за вищу освіту у своїх країнах, було підписано декілька документів, проте ці документи не є офіційно об'єднувальними. Фактично БП не передбачає створення ідентичних систем вищої освіти у європейських країнах. Скоріше навпаки, йдеться про підтримку балансу між несхожістю і єдністю.
Ось так можна дуже коротко охарактеризувати цей процес.
Додано[/b] (14.08.2009, 16:02)
---------------------------------------------
Однозначної відповіді немає. але плюсом цієї системи є те, що для студента, який хоче бути дійсно мобільним на європейському ринку праці - болонья відкриває непогані перспективи. мінус те, що в радянському союзі ми малу найсильнішу освіту у світі, а тепер тіж викладачі не можуть самі перекваліфікуватися й притормажують нововведення. мала курс з психології творчості за болонською системою ще тоді, коли в широких колах про це не знали. скажу вам ,що не було тих нуднющих пар і нікому непотрібних конспектів. цікаві практичні заняття, більше вільного часу, розвиваючі творчі завдання й широка шкала оцінювання, а не тупе - 4, 5. мені принаймні подобалося. а тим, хто вчитися не хочу - ніяка система, якою б кльовою вона не була б, не допоможе. :)[font=Impact][size=10][b][font=Optima]